♥ T Ö N T I G T...

Gick just och hämtade posten & såg att jag hade fått ett brev från skolan.. när det var föräldramöte den 1/10 så hade tydligen föräldrarna kommit överens om dessa regler och förhållningssätt ska gälla:

  • Dag före skoldag ska barnen vara hemma senast klockan 22.00, gärna tidigare.
  • På fredag / lördag ska barnen vara hemma senast klockan 23.30, gärna tidigare.
  • Vi föräldrar ska inte bjuda på eller köpa ut tobak till ungdom under 18 år eller alkohol till ungdomar under 20 år.
  • Föräldrar som upptäcker ungdomar som är inblandade i ''tråkiga händelser'' (t.ex. fylleri, snatteri, skadegörelse) ska kontakta respektive ungdoms föräldrar.
  • Dag för skoldag ska ungdomarna stänga ner all elektronik senast klockan 22.00. Mobilen lämnas i annat rum.
  • När barnen ska sova över hos varandra, ska föräldrarna kolla upp att det inte är ''FF'' där.
AWESOME?
Man ska tydligen om man vill, skriva under detta papper & lämna in till sin lärare.. Men jag ska då verkligen inte göra det! Jag tycker att det är jätte töntigt.. & jag säger bara hur många kommer att följa detta?
0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0